SESIJA U OKVIRU DHS25 – JEZIK, KNJIŽEVNOST I DRUŠTVO: IDENTITET, MOĆ I ZNAČENJE

Jedna od tema na pomenutoj sesiji bila je „Moć imenovanja pri opisu oronimima: od geolokaliteta i apelitiva ka geoturizmu“ gdje je u prvom dijelu istaknuto da imena planina i brda u Bosni i Hercegovini često budu snažne i ponekad pogrešne asocijacije, iako su u stvarnosti vezana za geomorfološke osobine prostora.

Učesnica Indira Šabić ističe da se kroz „praćenje tih osnova u oronimima može odgonetnuti kako je čovjek u prošlosti prelazio planinske staze i kako se zapravo snalazio u prostoru“ te pojašnjava kako „istovremeno možemo zamisliti način na koji bismo mi prešli taj isti prostor ako bismo se odlučili uputiti na mjesta poput planina i sličnih lokacija.”

Važno je reći da se analizom njihovog porijekla, značenja i prostorne rasprostranjenosti doprinosi onomastičkim istraživanjima. Tako se zapravo ukazuje na potencijal ovih lokaliteta za razvoj geoturizma u Bosni i Hercegovini, smatra Šabić.

Drugi dio sesije odnosio se na temu Amire Banjić Karić „Poetika neizrečenog: eliptične strukture u romanu “Kad sam bio hodža”.

Tema se bavi analizom sintaksostilističkih postupaka u pomenutom romanu “ u okviru kojeg su se istraživali različiti oblici eliptičnih konstrukcija gdje su izostavljeni različiti dijelovi rečenične strukture, te se analizirao njihov lingvostilistički učinak u romanu.

Amira Banjić Karić ističe da „elipsa u ovom romanu nije puka gramatička pojava već postaje stilski mehanizam, oslikava ratno iskustvo, ima višestruke učinke: ubrzava ritam, stvara atmosferu napetosti“ kao i činjenicu da se „čitalac aktivno uključuje u rekonstrukciju tih prešućenih sadržaja čime elipsa postaje sredstvo narativne šutnje”.

Na ovaj način elipsa postaje ključno stilsko sredstvo u oblikovanju fragmentirane, dokumentarističke slike ratnog iskustva.

„Elipsom je ostvareno mjesto gdje tišina govori, gdje je neizrečeno jednako važno kao izrečeno, možda i važnije“ jer upravo tu, ističe ona „vidimo estetski potencijal romana, te svi navedeni postupci ne samo da opisuju nego i otjelovljuju tu traumu koja je tematska okosnica cijelog romana“ zaključila je Banjić Karić.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *