Postoje značajna razdoblja u životu čovjeka koja rijetko izblijede. Prvi školski dan, miris knjiga, ali i toplina u pogledu prve učiteljice ili učitelja koji nas je dočekao s osmijehom. To su trenuci koji oblikuju naše djetinjstvo, naše samopouzdanje i naš pogled na učenje. Upravo tu, u tim najosjetljivijim i najvažnijim godinama, započinje misija učitelja razredne nastave.
Studij razredne nastave osmišljen je na način da priprema buduće učitelje za rad s djecom mlađeg školskog uzrasta, u intenzivnom periodu u kojem se stvaraju temelji znanja, navika, karaktera i socijalnih vještina. Ovaj studij povezuje pedagoške, psihološke, metodičke i didaktičke spoznaje kako bi budućim učiteljima pružio širok spektar kompetencija potrebnih za rad u razredu koji je često prvi pravi susret djece sa svijetom obrazovanja. Razredna nastava nije samo početak formalnog školovanja, gdje djeca uče čitati i pisati, već čini prostor u kojem uče dijeliti, pomoći drugima, postavljati pitanja i vjerovati u sebe. Iz tog razloga, učitelj razredne nastave zato nije samo predavač. On je vodič, motivator, podrška, prva profesionalna osoba koja vidi djetetove talente, strahove i skrivene mogućnosti. Kroz studij, budući učitelji uče kako stvoriti razrednu zajednicu koja je sigurna, inkluzivna i poticajna. Uče kako prepoznati različite stilove učenja, kako poticati dječiju maštu i kako graditi povjerenje. Posebna pažnja posvećuje se stvaranju razredne klime u kojoj svako dijete osjeća da pripada, da je važno i da je viđeno. To su godine u kojima nastaju prva prijateljstva, godine u kojima se oblikuju radne navike i ljubav prema učenju, godine u kojima učitelj može biti presudna figura djetetovog odrastanja.
Upravo zato studij razredne nastave priprema buduće učitelje da budu nosioci tih dragocjenih iskustava. Ovaj studij nije samo profesija. To je poziv za one koji žele biti dio najljepših početaka, kao što su prva slova, prva velika pitanja, izazovi, strahovi i uspjesi To je studij za one koji žele mijenjati živote, učiti djecu kako da vjeruju u sebe i pratiti ih na njihovom putu rasta. Ako u sebi osjećaš želju da budeš dio tih prvih koraka, ako želiš stvarati razrede u kojima će djeca rasti hrabra, znatiželjna i sretna, tada je studij razredne nastave mjesto gdje počinje tvoja profesionalna priča.
U toku studija Predškolskog odgoja i obrazovanja studenti će razviti sistemske opće i specifične kompetencije potrebne za rad u praksi razredne nastave.
Sistemske opće i specifične kompetencije:
– Sposobnost teorijskog i praktičnog razumijevanja fenomena odgoja i nastavnog rada u području primarne edukacije
– Sposobnost struktuiranja profesionalizacije učiteljskog poziva
– Praćenje savremenih tokova u području primarne edukacije
– Sposobnost uočavanja i istraživanja aktuelnih problema na polju školskog odgoja i nastave u području primarne edukacije
– Metodološka osposobljenost istraživanja problema i fenomena u području primarne edukacije
– Sposobnost za permanentno usavršavanje, cjeloživotno i samousmjereno učenje u području struke
– Sposobnost ostvarivanja saradnje s društvenom sredinom i različitim faktorima odgojnoobrazovnog rada u području primarne edukacije